Hej och välkomna till MayaLee Photography!

Summering av året som gått - 2011


När man sätter sig så här och ska summera året så får man en massa insikter... Tex att jag faktiskt har tagit ett rejält steg framåt i år. Inte bara när det gäller kundantalet utan också när det gäller mina färdigheter som fotograf och företagare. Jag kan ofta vara missnöjd med vissa detaljer runt en fotografering, att jag missat något eller att jag tycker att saker går alldeles för sakta gällande mitt uppbyggande av företaget.

Men i år tycker att det har börjat vända rejält! Dels så börjar jag närma mig min sinnebild av hur jag vill att mina foton och stil ska se ut. Jag bestämde mig i år för att köra 100 % på min magkänsla och att jag inte tänker vika för hur jag vill fota eller driva mitt företag. Om jag inte kan göra det på mitt sätt så kan jag lika gärna strunta i det och ta ett vanligt jobb och sitta på kontoret 8-17 som jag gjorde förut...

Jag har också varit målmedveten, satt upp delmål. Några av delmålen som jag har lyckats med i år var att sälja mina interiörbilder till inredningsmagazine. Inte mindre än fyra stycken inredningsreportage har jag sålt! Var av två stycken till USA :-) Och nästa år kommer mina bilder från ett bröllop som jag fotade i somras att visas i tidningen Allt Om Bröllop! :-)

Ett annat mål var att bli representerad av en bildbyrå, så döm om min förvåning när en av världens största bildbyråer Getty Images hörde av sig och ville börja sälja mina bilder!! :-)
Jag har såklart redan börjat att sätta upp mål inför nästa år, men dessa håller jag hemliga än så länge. Jag tycker ibland att ”magin” försvinner ifall man springer runt o babblar om alla sina drömmar. Men självklart så får mina nära & kära ständigt höra om både mina drömmar och mardrömmar ;-)

Men herre min dag! Har ni verkligen orkat läsa ända hit!? Ni är galna, men nu ska ni få se några av mina favoritbilder från 2011. Jag är också lite galen för det kanske blev lite överdrivet med bilder...? :-)

Gott Nytt År!!!!





































2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart inlägg vännen! DU är sååå proffsig o duktig på alla sätt o jag vet att 2011 bara var en mjukstart på det som 2012 kommer bjuda dig på!!! Nu börjar det o jag är mer än gärna med på din resa när du vill fota mig igen!!!! Har haft många underbara stunder ihop med dig när du fotat.
Önskar dig o din familj ett gott slut o ett riktigt bra o händelserikt nytt år!!!!! Blir en magisk resa vännen!
Har för övrigt pratat med svärföräldrarna o dom vill att du ringer dom!!!!:) Puss Åsa

Stor kram fina Lotta från mig till dig <3

Charlotte sa...

for noen nyyydelige bilder du tar!! liker stilen din veldig godt. Godt nytt år!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...