Hej och välkomna till MayaLee Photography!

Hopp

Det är inte så ofta som jag blir politisk här på bloggen eftersom jag använder den mest för att nå ut med mina bilder från ett mer yrkesmässigt perspektiv. Men när man ser vad som händer runt om i världen så kan det ibland vara svårt att hålla tyst. Den är lilla tjejen vars namn betyder Hopp på arabiska kom med sin mamma till mig för att få lite bilder att skicka till släkten i Gaza. Varken människor eller varor kommer in eller ut från remsan utan Israels tillstånd eftersom Israel upprätthåller en omfattande blockad av Gazaremsan. Det råder brist på mat, elektricitet och vatten. Till och med hjälpsändningar med mat och medicin stoppas av Israels militär.


Nu håller jag tummarna att dom som har bilderna med sig kommer in i Gaza så lilla Amals farföräldrar får se sitt lilla barnbarn för första gången, även om det bara är på bild. Det som nu händer runt om i arabvärlden ger Hopp och jag önskar innerligt en förändring till det positivare för Palestinierna.
 
[© MayaLee Photography]

1 kommentar:

Karin A sa...

Underbart söt! Det är verkligen hemskt...jag hoppas bilderna kommer fram till släktingarna.

Ha en fin söndag!
Kram Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...